lördag 11 juni 2011

Gästbloggare på miessidesign.com

Nu startar vi gästbloggen på miessidesign.com! Intressanta personer med kreativa yrken och samisk bakgrund, delar med sig av sina personliga erfarenheter av nysamiskt vardagsliv.
Först ut är Ann-Helen Laestadius, prisad författare till ungdomsböckerna ”Sms från Soppero”, ”Hej Vacker” och nysläppta uppföljaren ”Ingen annan är som du”. Ann-Helén är bosatt i Stockholm och är även verksam som journalist och flitigt anlitad som föreläsare.

- När jag fick höra talas om den här bloggidén blev jag eld och lågor! berättar Ann-Helen Laestadius. Varför har ingen kommit på det här tidigare? Intresset för samiskt liv är stort, det märker jag inte minst när jag är ute och föreläser om mina böcker och samisk identitet. Jag ska blogga nu i juni när min tredje bok precis släpps så jag lär skriva mycket om det, men jag skulle tro att jag också berättar om mina föreläsningsresor - intresset men också fördomarna kring samiskt liv.
Våra gästbloggare kommer alla att bjuda på kul och intressant läsning under cirka en månad var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar